
معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور:
برنامهمحوری، پژوهش و خلاقیت محور فعالیتهای حوزه مشارکتهای مردمی است
معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اهمیت توانمندسازی مجامع خیرین مدرسهساز سراسر کشور گفت: در آغاز دهه سوم فعالیت خیرین مدرسهساز، برنامهمحوری و فعالیتهای پژوهشی و خلاقانه سرلوحه فعالیت حوزه مشارکتهای مردمی این سازمان است.
به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، گردهمایی مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه ساز سراسر کشور با حضور نماینده وزیر در جامعه خیرین و معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس، رئیس و مدیرعامل جامعه خیرین مدرسهساز کشور برگزار شد.
دکتر محمد جمالزاده در این جلسه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، هدف از برگزاری این گردهمایی را هماندیشی و تبادل تجربیات موفق و بهرهمندی از ظرفیتهای ارزشمند استانها عنوان کرد و گفت: دهه سوم فعالیت جامعه خیرین مدرسهساز باید با برنامهریزی های کارآمد، راهکارهای نوین و ابتکارات خلاقانه در سال آینده آغاز شود.
معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه جامعه ما از ظرفیت بی نظیری در امور خیر برخوردار است افزود: عشق و علاقه مردم ما به امور خیر ریشه مذهبی و حس وطن دوستی و علاقهمندی به رشد و توسعه کشور دارد.
وی ادامه داد: بنابراین با وجود این ظرفیت ارزشمند، باید بتوانیم با اتخاذ راهکارهای موثر و انگیزهمند زمینه جذب مشارکتهای مردمی را در عرصه مقدس مدرسهسازی فراهم کنیم.
جمالزاده با اشاره به سه نقش اساسی خیرین مدرسهساز گفت: یکی از ضعفهای ملی و اجتماعی ما در کشور که به آن پرداخته نشده است، الگوسازی است که خیرین مدرسهساز با تقویت و تبیین این کار ارزشمند الگوسازی می کنند. یکی دیگر از ویژگیهای خیرین مدرسهساز امیدآفرینی و تزریق شادابی و نشاط در جامعه است و همچنین نقش امانتداری را به زیبایی در جامعه ایفا میکنند. آنان خود را مالک اموال خود نمیدانند و امانتداران واقعی هستند.
نماینده وزیر در جامعه خیرین مدرسهساز کشور اظهار داشت: علی رغم وجود مشکلات اقتصادی در کشور، جذب منابع خیرین در جشنواره بیستم نسبت به جشنواره نوزدهم از رشد 54 درصدی برخوردار بوده است و امیدواریم این میزان در بیست و یکمین جشنواره و آغاز دهه سوم فعالیت ارزشمند خیرین نیکوکار مدرسهساز باز هم افزایش یابد.
وی با اشاره به فرسوده بودن 30 درصد مدارس موجود در کشور تأکید کرد: نیاز به مدرسهسازی یک نیاز واقعی و ضروری است و توسعه فضاهای آموزشی و بازسازی مدارس نیازمند علاوه بر اهتمام جدی دولت، نیاز به همت والا و مشارکت ارزشمند بدنه اجتماعی کشور دارد.
جمالزاده همچنین با بیان اینکه برای رسیدن به شاخصهای استاندارد در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به احداث 42 میلیون مترمربع فضای آموزشی نیازمندیم خاطرنشان ساخت: هرچند طی سالهای اخیر اهتمام دولت برای توسعه فضاهای آموزشی بسیار خوب بوده است اما این کافی نیست.
وی ادامه داد: در آستانه فرا رسیدن چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی مفتخریم که اعلام کنیم سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانشآموز، قبل از انقلاب با وجود 211 هزار کلاس درس حدود 1/44 مترمربع بود و امروز این میزان با وجود 564 هزار کلاس درس، به 5/2 مترمربع رسیده است و این نشان از اهتمام نظام مقدس جمهوری اسلامی به ضرورت توسعه فضاهای آموزشی است.
این مقام مسئول در پایان سخنان خود با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیتهای پژوهشی دانشگاهها و مراکز تحقیق، بر بهرهمندی از ظرفیت رسانهها به ویژه رسانه ملی برای اطلاعرسانی فعالیتهای خیرین و مشارکتهای مردمی تأکید و عنوان کرد: در دهه سوم فعالیت خیرین مدرسهساز، با امیدآفرینی و جدی گرفتن فعالیتهای حوزه مشارکتهای مردمی باید برنامه محور و خلاقانه گام برداریم.