مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • پنج‌شنبه, ۰۳ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
چاپ
کد خبر: ۱۵۵۸

کمپین همه برپا کلاس گرم مدرسه امن راه اندازی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در همایش خیرین مدرسه ساز زلزله کرمانشاه:

کمپین همه برپا کلاس گرم مدرسه امن راه اندازی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز زلزله کرمانشاه، گفت: با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، کمپین "همه برپا کلاس گرم مدرسه امن " راه اندازی می‌شود که امید است با مشارکت خیّرین نیکوکار و مردم شریف بتوانیم بخاری‌های ناایمن و غیر استاندارد را جمع آوری کنیم.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،سید محمد بطحایی در همایش تکریم خیرین مدرسه ساز زلزله کرمانشاه گفت: برای بنده این افتخار بزرگی است که در جمع خیرینی هستم که در سخت ترین شرایط یعنی زلزله کرمانشاه به کمک دولت آمدند و با دستان پر خیر و برکتشان مدارس را مجدداً بنا کردند.

وی افزود: خیرین مدرسه ساز کرمانشاه با این اقدام مقدس خود، اقدامی ماندگار در طول تاریخ انقلاب اسلامی را رقم زدند، البته در این میان از زحمات رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، استاندار کرمانشاه، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس کرمانشاه، ناظرین مدرسه‌سازی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با حضور  ارزشمند و به موقع خود، موجب تسریع در روند بازسازی مدارس شدند، قدردانی می کنم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه ۸۷ مدرسه آسیب دیدند، تصریح کرد: خیرین با حضور خود در این مناطق، صرفاً موجب ساخت یک بنای آموزشی نشدند، بلکه خیرین با این اقدام مقدسشلن، روح امید و زندگی را در بین کودکان و دانش‌آموزان دمیدند. بنابراین به نوبه خود صمیمانه قدردان زحمات ارزشمند خیرین مدرسه‌ساز هستم.

بطحایی با بیان اینکه در وزارت آموزش و پرورش به خصوص دوره آموزش و پرورش عمومی اهداف متعددی را دنبال می‌کنیم، یادآور شد: مهم‌ترین و والاترین هدف ما در آموزش و پرورش عمومی آن است که کودکان و نوجوانان در محیطی رشد کنند که مهارت زندگی کردن را بیاموزند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: "مدرسه" کارگاهی است که دانش آموزان باید زندگی کردن، صبوری، بردباری و مدارا کردن و ... را در کنار یکدیگر بیاموزند و ما تلاش می‌کنیم که بتوانیم این هدف را در کشور اجرایی و در مسیر اصلی حرکت کنیم.

بطحایی تصریح کرد: دولت های گذشته از جمله دولت یازدهم و دوازدهم تلاش کردند و خواهند کرد تا فضا و امکانات آموزش و پرورش برای این مقاصد، توسعه یابند اما هم چنان مدارس ناایمن در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۰ درصد فضاهای آموزشی کشور یعنی یک سوم مدارس ناایمن هستند، خاطرنشان کرد:  این در حالی است که حدود ۱۲ سال گذشته ۷۰ درصد مدارس ناایمن و تنها ۳۰ درصد ایمن بودند در واقع با تلاش های صورت گرفته این آمار بالعکس شده است که البته این مهم با مشارکت خیرین نیکوکار مدرسه ساز محقق شده است و باید تلاش کنیم در آینده نزدیک، تمام مدارس کشور ایمن شوند.

وی افزود: اگر کمک خیرین و مشارکت های مردمی وجود نداشته باشد وزارت آموزش و پرورش به تنهایی قادر به پاسخگویی به حجم بالای نیازهای آموزش و پرورش در رسیدن به این هدف نخواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حادثه تلخ مدرسه زاهدان، یادآور شد: متاسفانه این حادثه موجب جان باختن چهار دانش آموز شد. گرچه این مدرسه فاقد مجوز بود و بدون اجازه آموزش و پرورش فعالیت می کرد اما ما خود را مسئول می دانیم .

بطحایی از راه اندازی کمپین" همه برپاکلاس گرم مدرسه امن" خبر داد و افزود: با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور پویشی راه اندازی خواهد شد تا همه با هم بخاری های ناایمن را جمع آوری کنیم که امیداریم با حضور خیرین و حمایت دولت بتوانیم به اهداف این کمپین دست پیدا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه ضمن قدردانی از  مهراله رخشانیمهر، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، یادآور شد: بنده از جدیت، پشتکار، دلسوزی، تعهد و خدمات ارزنده ایشان و همکارانشان در سازمان نوسازی مدارس صمیمانه تشکر میکنم که با پشتکار ارزشمندشان، طی یک سال اخیر، فصل نوینی‌ در مدرسه سازی رقم زدند.

وی تصریح کرد: علیرغم مشکلاتی که در خزانه دولت وجود داشت؛ اما طی ۷ ماهه نخست سالجاری نه تنها اعتبار عمرانی وزارتخانه صددرصد تخیصیص پیدا کرد بلکه شاهد ۱۳ درصد رشد در تخصیص اعتبارات بودیم.

وی خاطرنشان کرد: ما علاوه بر راه اندازی کمپین برای جمع آوری بخاری های ناایمن برای مدیران و معلم دوره های آموزشی ملاحظات ایمنی و سلامت دانش آموزان را برگزار و گواهینامه ارائه خواهیم کرد به گونه ای که اگر سال آینده مدیری موفق به کسب گواهینامه نشده باشد، امکان استمرار مدیریت نیز برایش امکان‌پذیر نخواهد بود.

گفتنی است:در پایان این همایش از کمپین کلاس گرم مدرسه امن رونمایی شد.