مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
چاپ
کد خبر: ۱۵۲

طرح معافيت فضاهاي آموزشي از پرداخت عوارض احداث و تخريب، در بودجه 96 ارائه شده است/ درمجتمع های مسکن مهر با مشكل فضاي آموزشي روبه رو هستيم كه البته براي حل اين معضل تلاش مي كنيم

وزيرآموزش وپرورش در جمع رؤساي مجامع خيرين مدرسه ساز اعلام کرد:

طرح معافيت فضاهاي آموزشي از پرداخت عوارض احداث و تخريب، در بودجه 96 ارائه شده است/ درمجتمع های مسکن مهر با مشكل فضاي آموزشي روبه رو هستيم كه البته براي حل اين معضل تلاش مي كنيم

عصر دیروز دكتر فخرالدين دانش آشتياني در نشست رؤساي مجامع خيرين مدرسه ساز كشور كه در ساختمان شهيد رجايي برگزار شد، تفويض اختيار به مدارس رايكي از رويكردهاي جديد آموزش وپرورش دانست و افزود: بايد باكمك خيرين، جذابيت هايي را در مناطق محروم ايجاد كنيم تا معلمان كارآمد در آن مناطق حضور يابند.


وزير آموزش و پرورش در جمع رؤساي مجامع خيرين مدرسه ساز كشور، از پيش بيني معافيت فضاهاي آموزشي از پرداخت عوارض احداث، تخريب و... در بودجه 96 خبر داد.

به گزارش  روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به نقل از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، عصر دیروز دكتر فخرالدين دانش آشتياني در نشست رؤساي مجامع خيرين مدرسه ساز كشور كه در ساختمان شهيد رجايي برگزار شد، با اشاره به مشكلات ساخت وساز كه سازمان نوسازي و خيرين مدرسه ساز با آن مواجه هستند و ضمن تقدير از خيرين مدرسه ساز گفت: در كنار احداث پروژه هاي عمراني، خيرين مي توانند در تقویت سيستم هاي آموزشي وبرگزاري دوره هاي ضمن خدمت نيز مشاركت كنند.

وزيرآموزش و پرورش با اشاره به معماري هاي موجود فضاهاي آموزشي گفت: ضرورت دارد در اجراي پروژه هاي عمراني، از معماري هاي روز دنيا براي شاداب كردن محيط مدارس استفاده شود.

دكتر دانش آشتياني با اشاره به گستردگي آموزش وپرورش با تأكيد بر مشاركت بيش از پيش مردم در احقاق حقوق دانش آموزان تصريح كرد: آراستگي فضاي آموزشي در سلامت رواني دانش آموزان مؤثر است.

وی تفويض اختيار به مدارس رايكي از رويكردهاي جديد آموزش وپرورش دانست و افزود: بايد به سمت و سويي برويم كه اداره مدارس به خود آنها واگذار شود و باكمك خيرين، جذابيت هايي را در مناطق محروم ايجاد كنيم تا معلمان كارآمد در آن مناطق حضور يابند.

وزيرآموزش وپرورش خاطرنشان كرد: طراحي هاي مناسب در مدارس تا حد زيادي موجب از بين رفتن خشونت در دانش آموزان مي شود و ايجاد فضاي سبز و آراسته در مدرسه به سلامت رواني آنان كمك خواهد كرد.

دكتر دانش آشتياني با اشاره به رويكرد زيست محيطي آموزش وپرورش با تأكيد بر جديت در موضوع كاهش مصرف انرژي  در ساخت و سازها عنوان كرد: اگر دانش آموز احساس كند فضاي آموزشي طوري احداث شده كه كمترين انرژي را مصرف مي كند از این مسئله الگوبرداری می کند و اين امر در تربيت او مؤثر خواهد بود.

وي از كمبود فضاي آموزشي در مجتمع هاي مسكن مهر خبر داد و افزود: علی رغم تراکم جمعیت، زيرساخت هاي موردنياز در اين مجتمع ها وجود ندارد و ما دراين مكان ها با مشكل فضاي آموزشي روبه رو هستيم كه البته براي حل اين معضل تلاش مي كنيم