مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • چهارشنبه, ۰۲ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
چاپ
کد خبر: ۱۲۴۱

خیرین مدرسه ساز پیشگامان مشارکت مدنی هستند

استاندار خراسان جنوبی:

خیرین مدرسه ساز پیشگامان مشارکت مدنی هستند

استاندار خراسان جنوبی گفت: خیرین مدرسه ساز پیشگامان مشارکت مدنی در جامعه و بوجود آورنده نشاط اجتماعی هستند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور محمدمهدی مروج الشریعه روز شنبه در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خراسان جنوبی افزود: جامعه خیرین مدرسه ساز نقطه آغازی برای کار خیر در دیگر کار های عام المنفعه شدند و این راه همچنان ادامه دارد.
وی گفت: گردهمایی خیرین مدرسه ساز بهترین نماد مشارکت مردم است و هر جا این پیشگامان حضور دارند بدون شک مشکل نظام های حکومتی در کوتاه ترین زمان مرتفع خواهد شد.
وی ساخت و ساز مدارس خیرساز با سبک ایرانی اسلامی را از مهمترین ضرورت هایی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: این مدارس باید با سبکی خاص تهیه شود تا اگر گردشگری وارد ایران شد معنویت این کار را به خوبی درک کند.
وی اظهار کرد: این سبک به نماد معماری ایرانی - اسلامی در ساخت مدارس خیر ساز تبدیل خواهد شد.

** تعهد 119 میلیاردی خیران مدرسه ساز
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم در این جشنواره گفت: خیرین مدرسه ساز از سال 84 تاکنون 119 میلیارد تومان را در این استان تعهد کردند که 75 درصد آن محقق شده است.
محمدرضا بیکی افزود: از این مبلغ 74 میلیارد تومان پروژه های احداثی، 32 میلیارد تومان زمین و مستقلات و 13 میلیارد تومان نقد یا به صورت تجهیزات اهدا شده است.
وی بیان کرد: خیران بیش از 18 میلیارد تومان در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی سال 96 تعهد کردند و میزان تعهد امسال هم تا یک هفته دیگر اعلام خواهد شد اما طبق بررسی های اولیه نسبت به سال گذشته در کمک های خیرین افزایش خواهیم داشت.
در این جشنواره با حضور استاندار خراسان جنوبی و رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور از خیران مدرسه ساز که تعهد سال گذشته آنها تحقق یافته بود، تجلیل شد.

منبع:ایرنا