مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • چهارشنبه, ۰۲ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
چاپ
کد خبر: ۱۲۳۵

همت خیرین مدرسه ساز داراب افتخارآمیز است

مدیرکل نوسازی مدارس فارس:

همت خیرین مدرسه ساز داراب افتخارآمیز است

باحضور مدیرکل نوسازی مدارس فارس، فرماندار و جمعی از خیرین مدرسه ساز نهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان داراب برگزار و طی آن از خیرین فرهنگ دوست تجلیل شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، موصلی مدیرکل نوسازی مدارس فارس با تکریم از همت خیرین این شهرستان که در حال حاضر حدود سی پروژه آموزشی و پرورشی را در سطح شهرستان در حال ساخت دارند گفت بدون شک خیرین داراب با این سطح عملکرد در استان پیشتازند و همت بلندشان افتخارآمیز و سرمایه مباهات است.
مدیرکل نوسازی مدارس خیرین را افراد هوشمند و هدفمند در دنیا توصیف کرد و افزود: همانگونه که برای سفر به خارج به پول رایج کشور مقصد نیاز داریم، در جهان آخرت مال و منال دنیوی پاسخگو نیست و باید ثروت خود را  مبدل کنیم که مورد قبول پروردگار قرار گیرد و از این جهت نیکوکاران و خیرین با هوش و ذکاوتی که دارند ، بااشتیاق اموال خود را در راه خدا انفاق و مقبولیت اخروی را کسب می کنند.
موصلی بااشاره به ضرورت ایمنی ساختن 25 درصد از مدارس موجود در استان گفت: این میانگین در شهرستان داراب 32 درصد است که همت دولت و مردم را بیشتر می طلبد که در این راستا با منابع دولتی چندین  پروژه آموزشی و پرورشی که تاکنون نیمه تمام مانده بودند تکمیل خواهد شد و برای مدارسی که احداث آنها در این جشنواره تعهد شده نیز از منابع اعتباری ملی بودجه تخصیص می یابد و سه باب مدرسه دیگر هم در صورت همت خیرینبرای مشارکت با 15 میلیارد ریال اعتبار نوسازی مدارس استان تکمیل می گردد.
در این جشنواره قاسمی فرماندار داراب نیز با اشاره به وجود 29 باب پروژه خیری در حال ساخت در این شهرستان گفت: طی بازدیدی که مدیرکل نوسازی مدارس از فضاهای آموزشی شهرستان داشته برای رفع تنگناها حدود سی میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که امیدواریم باتوجه به خیل مشتاقان افراد خیر به ساخت مدارس، دولت نیز برای تکمیل این فضاها اهتمام نماید، اما در برخی مناطق امکان مشارکت مردمی وجود ندارد و برای بازسازی برخی مدارس نیز، مجوز گرفتیم اما نیازمند به مساعدت بیشتر دولت هستیم.
قاسمی بااشاره به جایگاه الهی کار خیر گفت: خیرین اعمال باقیات و صالحات انجام می دهند و با مدرسه سازی که به تعبیر مقام معظم رهبری صدقه جاریه ، حسنه دایمی و جهاد مقدس است کار بزرگی انجام می دهند و ما موظفیم برای بهره مندی از همت بلند آنان در امور  خیر مسیر مشارکت آنان را تسهیل کنیم. 
 در این جشنواره که از جمعی از خیرین مدرسه ساز تقدیر شد، فیروزی مدیرآموزش و پرورش داراب گفت: در این شهرستان  270 باب فضای آموزشی که حدود 30 درصد آن که بالغ بر  70 باب مدرسه است دونوبته اداره می شود که برای یک نوبته شدن آنها باید 25 باب فضا در شهر و 35 باب نیز در مناطق روستایی احداث شود و حدود 32 درصد مدارس کل شهرستان نیز قدیمی و تخریبی هستند که باید بازسازی شوند.
مدیر آموزش و پرورش افزود: طی سنوات اخیر 20 باب فضای آموزشی و پرورشی و 25 باب کلاس جدید در مدارس مورد نیاز توسعه یافته و 5 باب نیز کلنگ زنی شده که عملیات ساخت آنها بزودی آغاز می شود اما همچنان برای رفع تنگناهای آموزشی به همت خیرین و مسوولین نیازمندیم.
 

منبع: سازمان نوسازی مدارس کشور