مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • سه‌شنبه, ۰۱ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
چاپ
کد خبر: ۱۰۵۲

ساخت ۱۰۰۰ مدرسه دوم بنیاد برکت در مناطق محروم کشور

با همکاری سازمان نوسازی مدارس کشور انجام می‌شود؛

ساخت ۱۰۰۰ مدرسه دوم بنیاد برکت در مناطق محروم کشور

مراسم امضای تفاهم نامه ساخت ۱۰۰۰ مدرسه دوم برکت با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره)، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و مدیرعامل بنیاد برکت هم اکنون در حال برگزاری ست.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، در این مراسم دکتر محمد مخبر رئیس ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) ضمن گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، با اشاره به دستاورد های ارزشمند انقلاب گفت : کارهای بزرگی بعد از انقلاب در کشور انجام شده است اما رقابت های سیاسی دائماً دستاورد های انقلاب را به یغما می برد. 
 
وی افزود : با مقایسه ایران و کشورهای منطقه متوجه دستاورد های ارزشمند انقلاب در ایران  می شویم.
 
رئیس ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) خاطر نشان ساخت : ناکارآمدی افراد نباید به پای نظام نوشته شود. باید از دستاورد های نظام دفاع کنیم و البته بدون هیچ محدودیتی اشکالات را نقد کنیم. 
 
دکتر مخبر همچنین اظهار داشت:  اگر رسانه ها در این زمینه خوب عمل کنند هیچ مسئولی نمی تواند از وظایف خود تخطی کند.
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ساخت مدرسه، هزینه کردن نیست بلکه یک سرمایه گزاری است گفت : امیدواریم بتوانیم تا سال 1400 هزار مدرسه دوم برکت احداث و تحویل آموزش و پرورش شود.
 
وی با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه مدارس نوساز و مقاوم هیچ آسیبی ندیدند یادآور شد: مدارس برکت نیز در این اتفاق کوچکترین آسیبی ندیدند. 
 
وی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از وزارت آموزش و پرورش بابت همکاری و مساعدت در ساخت مدارس برکت، از سازمان نوسازی مدارس کشور نیز به دلیل انجام نظارت های دقیق و رعایت نکات فنی اجرایی در ساخت مدارس کشور تقدیر کرد. 
 
 وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه گفت : یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی برقراری عدالت در جامعه است و پله اول برقراری عدالت در جامعه، آموزش و پرورش است.
 
 دکتر محمد بطحائی افزود : دانش آموزانی که در مناطق محروم زندگی می کنند به همان اندازه دانش آموزان مناطق مرفه حق استفاده از امکانات آموزش و پرورش دارند و باید دسترسی برای همه آنان یکسان باشد.
 
 وی افزود : اقدام ارزشمند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت که به تاکید مقام معظم رهبری، 1000 مدرسه اول را با 6 هزار کلاس درس تقدیم دانش آموزان مناطق محروم کردند بی نظیر است.
 
 بطحایی یادآور شد : 90 درصد کلاس های درس موجود در کشور بعد از انقلاب ساخته شده که 30 درصد آن توسط خیرین بوده است. 
 
 وی با اشاره به اینکه بنیاد برکت نیز در این میان سهم عمده ای داشته است گفت : این بنیاد با پیگیری های مستمر و ساخت مدارس در مناطق محروم کشور توانسته است یاریگر آموزش و پرورش در تامین فضاهای آموزشی کشور باشد‌. 
 
 وی در ادامه تاکید کرد : ما علاوه بر مدرسه سازی  ساخت فضاهای آموزشی، نیازمند ساخت و توسعه فضاهای تربیتی و ورزشی هستیم.
 
 دکتر بطحایی با اشاره به اینکه بسیاری از مدارس در مناطق محروم فاقد سرویس بهداشتی هستند افزود : مدارس کانکسی فضای آموزشی را تامین می کند اما امکانات بهداشتی ندارند.
 
 وزیر آموزش و پرورش در پایان سخنان خود با قدردانی از عملکرد بنیاد برکت، درخواست کرد این موضوع را نیز در دستور کار خود قرار دهد.
منبع : سازمان نوسازی مدارس کشور