مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • سه‌شنبه, ۰۱ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
چاپ
کد خبر: ۱۰۵۱

افزایش سهم دولت برای مشارکت با خیرین مدرسه ساز در بودجه سال ۹۷

وزیر آموزش وپرورش بیان کرد:

افزایش سهم دولت برای مشارکت با خیرین مدرسه ساز در بودجه سال ۹۷

وزیر آموزش‌وپرورش از افزایش سهم آورده دولت برای مشارکت با خیرین مدرسه‌ساز در بودجه سال 97 خبر داد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، سیدمحمد بطحایی در حاشیه مراسم امضای دومین پروژه ساخت هزار مدرسه‌ بنیاد برکت در جمع خبرنگاران گفت: حدود 30 درصد فضاهای آموزشی کشور به تخریب و بازسازی نیاز دارد که حدودا 30 هزار مدرسه را شامل می‌شود.
 
وی ادامه داد: تلاش و کمک بنیاد برکت هرچند از جهت کمی قابل تقدیر است اما از آن جهت که مخاطب این اقدامات مناطق محروم است جنبه مهم‌تر آن فرهنگ سازی برای مدرسه‌سازی است.
 
بطحایی با بیان اینکه یک سوم مدارس امروز کشور توسط خیران ساخته شده است تصریح کرد: این حرکت بنیاد برکت در جهت تقویت حرکت خیران قابل توجه است.
 
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در بودجه سال 97 سهم آورده دولت برای مشارکت با خیران افزایش یافته است؛ سال گذشته این سهم دولت با تخصیص ۲۰ درصدی به آموزش و پرورش رسید اما این رقم با منبع پرداخت خوب و چیزی حدود 300 میلیارد تومان برای سال 97 پیش بینی شده است که غیر از منابع بخش عمرانی است.
 
وی گفت: در زلزله اخیر کرمانشاه بدون کمک بنیاد برکت نمی‌توانستیم قول آماده سازی مدارس این مناطق را برای مهرماه بدهیم.
 
بطحایی گفت: 1400 مدرسه که توسط آموزش و پرورش ساخته شده است تا مهرماه تحویل داده می شود و تعدادی هم دهه فجر افتتاح خواهد شد و دانش‌آموزان از مدارس ناایمن خود به این مدارس نوساز منتقل می‌شوند.
منبع: پانا
منتشر کننده : نزاکت الهیاری